20081111

mustafa

televizyonda arada bir rastlıyorum, bir tartışmadır aldı yürüdü; mustafa filmi atatürk'ün zaaflarını ön plana çıkartıyormuş. birileri diyo ki, atatürk'ü sarhoş, yalnız vs. gösterip, gözümüzdeki değerini küçültmeye çalışıyorlar. savunanların argümanıysa, filmin atatürk'ü bizden biri gibi gösterip, insanların kendini ona daha yakın hissetmesini sağladığı yönünde. iki grup da birbirinden manyak bana sorarsanız. atatürk'ün insani zaafları olmadığını düşünen grup bi manyak, insanların atatürk'ün bu zaaflardan muaf olduğunu düşündüğünü zannedip, filmin insanların atatürk'e daha sıcak bakmasını sağlayacağını düşünen grup ayrı bi manyak.

ne var ki, görsel medyanın yardımıyla birilerinin imajını zedelemek çok kolay. filmi ben görmedim bilmiyorum ama, eğer ki bütün özelliklerinin ötesinde, içkiye düşkünlüğü gibi bir özelliğine çok daha fazla vurgu yapıyorsa, evet bence de bi art niyet vardır.

ama birileri atatürk'ü "sarhoştu" şeklinde yargılayıp küçümsemeye çalışıyorsa da, kendilerine umut sarıkaya'nın yukarıdaki karikatürüne istinaden bir yafta yapıştırmadan edemem. (evet yaftalayarak düşünüyorum, var mı bi itiraz?) kim ki "atatürk sarhoşun tekiydi" der, yukarıdaki "elleri kırılsın" diyen işgal gücünden farksızdır gözümde. hatta ve hatta çok daha sinsidir. kuyruk acısıyla yapıyordur ne yapıyorsa ve, aslında söylemeye gerek yok, gerekirse bir daha yer dayağı başka sarhoşlardan!!!

Hiç yorum yok: